Wednesday, May 21, 2008

MaricasA

Maricasa



Maricasa is de naam van een rancho vlakbij Calderitas (vlakbij Chetumal). Marica betekent lesbo in het Spaans. Maar de naam combineert ook de ligging: mar y casa. Een groot huis direct aan zee. Je kunt hier als vrouw een stuk grond kopen, de helft van het huis afhuren, of je kunt natuurlijk ook komen aanwaaien met je backpack en hopen dat je een paar nachten mag bivakeren in een hangmat onder een palapa.

Op deze Finca Particular woont een van oorsprong Amerikaanse doña met een interessante levensgeschiedenis: Kathe. Een reizigster van truck tot trailer die na de dood van haar partner alleen de finca bleef runnen. Buiten mij wonen hier in de tuin Paz, de wannabe-puppy, en de tranquillissimo tuinman Pablo.

Via George kwam ik op het spoor van deze plek, en ik besloot om een email te schrijven: ik mocht langskomen. Deze plek is echt een paradijsje. Je kunt er helemaal jezelf zijn, de ruïnes van Oxtankah zijn om de hoek, sterker nog er ligt een ruïne op de rancho! De frisse zeewind maakt de hitte prima verdraagbaar en tussen de palmen is er genoeg werk te verzetten. :D

Mijn huis is de palapa en er is een korte rivier met een dike erin (haha) met brak water om je in te wassen.












website van Maricasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home