Wednesday, May 21, 2008

chetumaL


hey hester,

GEFELICITEERD MET JE AFSTUDEREN!!!!

ik zit nu in Chetumal te ontkennen dat ik in Chetumal ben. Als ik er
zodadelijk overheen ben zal ik mijn rugzak gaan oppikken van het
busstation en het goedkoopste hostel opzoeken. ik ben met allerlei
plannen bezig, en het is een puinzooi in mijn hoofd. laat me je
updaten.

ten eerste: ik ben in de Yucatan maar heb eigenlijk geen zin meer in de grote tempels. Ik ben hierheen gescheurd (toch nog ruim twee-en-een-halve dag vanuit uruapan-Michoacan per derderangs bus)omdat mijn zusje haar teen had gebroken. lang verhaal, maar om het kort te houden: ik had mijn tweede schijtervaring met een man in
Michoacan, had de schijt in het noorden gekregen, vera mailde voor hulp met haar feministisch kritische) antropologie-onderzoek en had bovendien hulp nodig voor het versjouwen van 2 zware backpacks want ze liep op krukken.

verder was ik 3 mei jarig en wilde het wel met iemand bekends vieren. het was een mooie tijd zoals lang geleden samen met Vera.

Het kwam goed en de ochtend van mijn verjaardag verrelaxed op het witte witte strand met het blauwe blauwe water.

dan namiddag met stress: vera moest op de bus in Cancun (haar vlucht ging vanuit DF) en ik dus mee met drie backpacks van ieder een kilo of 20. halleluja. waren we net het eiland af zegt vera kut mijn ipod ligt nog in het hostel. dus zij wachten en ik terug. daarna met enige stress de laatste bus net gehaald.

toen ze wegreed heb ik nog even jankend op het busstation gezeten en toen was ik zeer jarig-af en ging naar Tulum, waar ik thuis ben in het hostel The Weary Traveler.

en het is nog niet klaar.

Daar kwam ik nog dezelfde avond in een dorm te liggen met de mooiste vrouw van Israel. Ze heette Nogah en was de hele tijd bezig met vliegtuigen omboeken om haar vriendje te verrassen. heb ik weer. Met deze dame nu heb ik drie heerlijke, vermoeiende dagen doorgebracht. ik kan niet beschrijven hoe verschrikkelijk veel ze leek op Kerstin. Qua uiterlijk (al had ze donkere haren en prachtige grijsgroene ogen) en ook qua karakter. de fatale combinatie van knap en heel erg moeilijk met laten zien van gevoelens. fucking raar en met al die Kerstin-traps. al wist ik wel weer meteen waarom ik het met haar ooit heb uitgemaakt. jeez. those women kill me.

op de laatste dag samen werd mijn camera gejat in een onderaardse grot naast Coba.

de schade qua verloren foto´s valt mee, ik krijg zeer waarschijnlijk alles terug van de verzekering, maar ik wilde een nieuwe camera. dus was ik vandaag in Chetumal, waar welgeteld 1 winkel is met 1 mogelijke optie.

daarnaast is er de grens met Belize. dus in een actie van complete stupiditeit of moed ben ik naar de zona libre getogen en heb me door een stel schatten van belizianen laten ompraten om een te dure maar bizar goede camera te kopen.

zo. dat brengt me op mijn verblijf in dit internetcafe. na al mijn aanvaringen met de wereld besloot ik vanuit Michoacan nu te zoeken naar de ¨alternatieve¨ kanten van Mexico. there must be stuff I am not seeing. ik besloot te beginnen bij een lesbische vriendin van George (zie mijn blog) de 70-jarige Amerikaan die rondom Chetumal een
vrouwending heeft (ja, dan maar weer radicaal). zeg maar een rancho voor dames. vet leuk alleen weet niemand waar dit paradijs zich bevindt. de site is vrij onduidelijk en de namen van de dorpen zijn niemand bekend, ondanks dat het een 40-peso taxirit buiten Chetumal zou moeten zijn (niet veel dus)

dus, om je vraag te beantwoorden: ik ben bezig met zoeken naar Maricasa.

het leven is hier weer echt vakantie. :D but who cares for that
anyway? als er een moeilijke weg is ga ik hem VINDEN!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home