Monday, July 11, 2005

La modernitÉ

Charles Baudelaire

"La modernité, c'est le transitoire, le fugitif, le contingent, la
moitié de l'art, dont l'autre moitié est l'éternel et l'immuable."

(het moderne, dat is het transitoire, het vluchtige, het contingente, de helft van de kunst, waarvan de andere helft het eeuwige is, het onbeweeglijke)

(le peintre de la vie moderne, 1863)



Stress. Snelheid. Het bij wijlen prettige maar soms ook mopperig makende gevoel dat de tijd als water door je vingers glipt. Het is allemaal niet van vandaag. In 1863 had Baudelaire het ook al bedacht en noemde het "La modernité".

Dit alleen maar om te zeggen: ik las mijn laatste log en bedacht dat het geen zin meer heeft om alles wat tussen toen en nu is voorgevallen te proberen in een paar korte, spitse stukjes te vatten.

Zo was ik in Berlijn, zo ben ik ook alweer een lang weekend in Parijs geweest. Met liefde, en om herinneringen aan een ander buitenlands verblijf op te halen. Wat was de Hermitage veranderd!!

Knipper met je ogen en het beeld is alweer onherkenbaar veranderd, als een caleidoscoop waar je steeds langzaam maar wel ononderbroken aan draait.

:)

Hallo log!! Ken je me nog? Sandra? Nee, ja, nog altijd dezelfde... Wil je vaker met me in de upload? Ja he... Wordt geregeld!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hee san..weer op de log?? hee die foto van parijs heb ik ook :) tja wat gaat alles snel!! klopt! kus carla

3:01 PM  

Post a Comment

<< Home