Wednesday, May 21, 2008

teruG



Maricasa was in zekere zin de eindbestemming van deze tocht. Niet dat ik het ooit zo heb gepland, maar sinds ik de finka verliet met veel goede ervaringen erbij en veel wensen vervuld, staat het reizen in het teken van ‘terug’.

Ik ging nog een keer terug naar Tulum, en daarna ging ik terug naar San Christóbal, om een paar dagen rust te vinden in La Finka. Het regenseizoen is hier begonnen, dus ik heb tijd om te lezen en te schrijven.

Er zijn hier prachtige boekwinkels waar ik uren in kan hangen. Al sleep ik al teveel papier met me mee. VEEL te veel. Ik heb een prachtig (Engels) boek weten te scoren over de Mayas en ben er enorm zoet mee. (Michael D. Coe – The Maya - Seventh Edition (New York 2005)) Oh ja, en een pocket-editie van de Popol Vuh (Maya mythes), en natuurlijk dingetjes voor de mensen ‘thuis’.

Thuis. Amsterdam. Thuis maar nog niet thuis omdat ik er een paar weken blijf en dan weer naar Spanje doorreis. Ik weet nog niet precies hoe ik het allemaal wil aanpakken. Vooral ook daarom probeer ik nu wat rust te krijgen, want ook in Amsterdam zal het leven weer een reizigersavontuur zijn.

Zo is het leven nu.

Aqui estamos.


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

he sandra
leuk verslag
ik zat weer even met mn rugzak in een hostel met vreemde mensen en warm weer :-)
je tekeningen-site is ontzettend mooi en indrukwekkend, ik voel vrijheid in uitdrukking als ik naar je werk kijk.
ik heb t doorgestuurd naar 2 vrienden die er ook van zullen genieten!
groetjes, cloe
(sauna fenomeen)

10:05 AM  

Post a Comment

<< Home